Jul helgen och allt

Nu har julen äntligen passerat och vi närmar oss nya tider med ett nytt år.
Julen va hur mysig som hellst, jag åkte hem till mamma dagen innan där vi hade uppesittarkväll i vanlig ordning med god mat och mycket skratt, morfar va med också såklart och vi hade det så rolig, jag har verkligen världens sjukaste släkt, tro mig! Och det kändes som jag blev 10 kg lättare när jag kom hem till mamma, en klump släpptes i magen och jag kände lyckorus typ. Jag mår så bra med min släkt och familj, att vara omringad av människor som är så äkta och som älskar en mest av allt i hela världen är underbart. Jag har kännt mig ganska trasig det senaste tiden och inget känns direkt bra? jag känner mig otrygg osv. Så att va hemma hos mamma va exakt vad jag behövde.
Jag ser framemot det nya året, det känns som man börjar om på något sätt? nya tag och ny start. Jag har bestämt mig för att försöka vara nykter så mycket som möjligt fram till sommaren och jobba mest. Även att jag ska hålla mig till min familj och min vänner (läs VÄNNER) dom jag vet är äkta. Det har varit så sjukt mycket för mig senaste tiden och jag har tagit mycket skit men ändå försökt att inte byr mig och lagt till careface och visat alla att jag skiter i allt osv, men innerst inne tar jag åt mig, jag blir sjukt sårad och jag är inte så stark och iskall som alla tror. Jag är jävligt känslig egentligen, men jag visar ingen...aldrig! Jag skulle aldrig skriva det här i min blogg om den va "öppen" för allmänheten tex.. utan jag skriver nu i min blogg för min egen skull, och det är bara jag som kan läsa den. Så drygt att skriva i en dagbok hemma, jag får kramp i händerna haha. men jag skriver i den också ibland men det är privata saker..riktigt privata!
Men som sagt det har varit mycket för mig, och jag känner att alla tar mig förgivet osv. Jag skulle bara vilja dra härifrån och komma bort ett tag.. men det går ju inte eftersom jag har Tom. Annars hade jag varit i Thailand nu kan jag lova, där hade jag jobbat och festat och levt livet fullt ut som man bara kan göra som säsongare.
Jag är jätte glad att jag har Tom och jag älskar han, han betyder mycket för mig...men ibland kan jag känna att jag inte "lekt av mig" klart än. Och med det menar jag inte att jag ska knulla runt. Utan att jag vill jobba mer utomlands och göra lite mer saker innan jag skulle skaffat pojkvän. Jag har ju aldrig varit singel lixom..skaffade ju Robin när jag va 16 och vi hållde ihop i 5 år!?  Men nu är det som de är och den jäveln lyckades ju med att kära ner mig så nu är det såhär och jag tänker satsa på Tom, för han är underbar på alla sätt och vis. Och jag väntar ivrigt och troget på han här hemma :)
Tbx till julen, haha fan va jag babblar på..
Juldagen hade jag fest här hemma men mina vänner, det va kul. Kom några från filipstad också, haha!
Sen drog vi till nöjes vi va bra i gasen allihopa.
När jag och Elin är på g hem (kela hade ragg och drog hem tidigare ;) ) och benita och syster o co drog till tempel ist så dom hamnade någon annan stanns. Men iaf då ligger Simon och hans kompis utanför dörren och sover haha, så vi fick ju släppa in dom efter många om och men ifrån mig. Det var ju Elins ragg så dom sov i soffan alla.
Jag kela och Benita sov i sängen och va vanka till kl 7 på morgonen och härjade "cha cha bloggen" haha jag dör bara jag tänker på det..så jäkla kul hade vi.

Julen har varit kanon på alla sätt och vis.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0